dinsdag 13 december 2011

X-MAS koekoeksklok

Een MDF koekoeksklok heb ik geverfd met Anita's acrylverf, kleur 11078 running river. De dakrand is bewerkt met Aleene's glitter snow. Voor X-MAS gebruikte ik een sjabloon, witte verf en glitter snow. Op het vogeltje, de bloemblaadjes en de klepels zitten restjes vitrage, die daarna weer zilver en/of groen zijn geverfd. In de natte verf heb ik een beetje glitter gestrooid en op het vogeltje zitten nog een paar pailletjes. De takken zijn echte takjes, die zilver geverfd zijn.  De stof met sneeuwsterren  is van Eline's Huis (pastels).

Het gehaakte bloemetje om de opening is gehaakt met katoen en haaknaald 3. Ik heb een ketting van 39 lossen gehaakt die precies om de opening past, en gesloten met een halve vaste tot een rondje. In de volgende toer zijn  boogjes van 3 lossen gehaakt en in de laatste toer om ieder boogje: 1 vaste, 1 half stokje, 3 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste. Als afwerking heb ik met een dunne witte draad om het opzetrondje en om de boogjes nog een toer vasten gehaakt.

De foto van het vogelhuisje is vorig jaar gemaakt, nu lijkt het meer herfst!

5 opmerkingen:

Thuis bij Tjits zei

wat lief!! en dat vogeltje.. geweldig!!

je vroeg naar mijn kerstmannetje.. ja deze is echt oud.. die hing al in onze kerstboom toen ik een peuter was, dus ook al bijna 50 jaar:)
wat zonde van jouw kerstmannetje.. ik liet ook een oude kerstbal vallen en dat was ook de mooiste.. net daarvoor dacht ik nog wat is deze bal toch mooi.. en toen ging ie:(

fijne avond!
lieve groetjes, Tjits

It's me zei

Wat een leukkie !!! liefs van mij...xxx..

lindevrouw zei

Wat een leuk koekoeksklokhuisje!

Wieke van Keulen zei

Wat een leuke, blog! Echt een cadeautje om al die prachtige foto's en ideeën te bekijken. Dank voor het plaatsen van mijn give-away. Je lootjes zijn gemaakt; nu maar hopen...

Nancy zei

dank je wel voor je berichtje! Leuke blog heb je met mooie spulletjes! Fijn weekend! groetjes, Nancy