banner

woensdag 15 februari 2012

Gehaakte zonder-patroon-muts

Pas haakte mijn dochter deze muts zónder patroon en zónder haakervaring. Deze zomer had ze voor het eerst een haaknaald in haar handen en haakte ze een paar granny squares.  Toen het zo koud was, kwam ze ineens op het idee om een muts te haken. Dat deed ze dus, op 't gevoel en met eigen verzonnen steken, zonder het ook maar één keer uit te halen.
Maar toen moest er nog een rand aan... Ja, die heb ik gebreid, zónder patroon mét ruime brei-ervaring. Toch heb ik de rand niet één maar drie keer gebreid! De eerste keer was de rand te strak of haar hoofd te groot. De tweede keer was de rand veel te wijd of haar hoofd te klein. Drie keer is scheepsrecht: de derde rand was eindelijk goed! Hier het eindresultaat.

10 opmerkingen:

Diana zei

Wat leuk en knap gedaan,mooie kleuren! Mijn dochter vraagt er nu ook steeds naar, maar tot nu toe brei ik alleen nog maar baby mutsjes hihi.
Lieve groet, Diana

Crea Annemieke zei

Heel leuk geworden zeg!
Staat haar goed.... fijn als ze ook wat proberen te handwerken.

Welterusten voor straks, Crea Annemieke

Thuis bij Tjits zei

wat ontzettend leuk! knap gedaan hoor, je dochter is een natuurtalent!

lieve groetjes, Tjits

Wieke van Keulen zei

Wat gaaf, Janny, dat je ook zo'n creatieve dochter hebt. Showt je dochter de muts; ben benieuwd hoe oud/jong ze is. Gaaf hoor.

brigitte zei

Jong geleerd is oud gedaan.
Knap gedaan zeker zonder ervaring.
Groetjes Brigitte

Tessa zei

Hoi, Wieke ik ben 23 jaar oud, of jong. Net hoe je het bekijkt!

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat knap gemaakt! Mooie kleuren!

Groeten Maaike

Ateljee de Kraal zei

Tessa, een pluim op je pet, knap hoor, ik zou het je niet na doen, en je volgende projekt.....
Groetjes hanneke

Created by Essie zei

Dat heeft ze erg goed gedaan. Ik had zelf een patroon voor mijn dochter maar ik kwam er niet uit. Dus weer op de lange baan geschoven. Maar wat knap van haar en een hele leuke kleur.

Lieve groet
esther

bleudelavandou zei

Prachtig geslaagde muts.

Ik ben hier een kussen aan het haken en al 3 keer herbegonnen, ik kom er niet aan uit. Het resultaat zou moeten zijn een "platte pannekoek" maar door het vermeerderen lukt dit niet. Hopelijk 4de keer goede keer, hebt jij soms tips...voor deze hopeloze haakster :-)

Liefs
marieke