banner

woensdag 25 juli 2012

Onderweg...

...moesten we op de trein wachten. Helemaal niet erg in zo'n prachtige wachtkamer. Uit het raam konden we het spoor in de gaten houden. 
Daar komt de trein! Nog even een paar foto's maken, de koffers pakken en snel naar de treinen. Oei dat is schrikken! Mijn man is als machinist op de bok gaan zitten...
...gelukkig komen we veilig aan op het volgende station. We dwalen door een oud dorpje en voordat we het weten, is het tijd om verder te reizen...
...voordat we in de trein stappen kijken we nog snel even in de spiegel van de kapper...
...op een volgend station staan heel veel treinen...
...  en deze wil ik nog even laten zien. De trein van de posterijen. Mijn oud-ooms hebben jaren op de posttrein gereden. Ze moesten 's nachts in deze trein de post sorteren. Ik heb er vaak verhalen over gehoord, dus vond ik het leuk om er even een kijkje in te nemen. Inmiddels zit onze reis erop ...

...en sturen we jullie een kaartje!




10 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Hahahaha ik zag het direct maar wat heb je dat leuk gedaan !!! Wat een heerlijke reis hebben jullie gehad ! x Syl

creatie's and stuff by jenneke zei

wat een fantastische mooie foto's, ze lijken zo uit een blaadje te komen! heerlijk genoten dat valt hier echt te zien en te lezen
lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

Janny zei

Wat mooi hè?

Groeten Janny

Gerry zei

Wat een leuke reisdag hadden jullie, Janny! Prachtig om zo door de oudheid te dwalen.
Je hebt er een leuk log van gemaakt!

Lieve groet,
Gerry

Ger zei

Ha,ha,ha.....ik trapten er bijna weer in.....:-)

Maar oké je bent op doorreis....
ja er is heel wat te beleven daar aan het 19e-eeuwse station aan de Maliebaan!!!
Hier voel je je als eerste reiziger in een net opgeleverd station in 1874. Een rijk beschilderde vestibule met kroonluchters, een wachtkamer 1e en 2e klasse, een luxe eetzaal en zelfs toiletten in 19e-eeuwse sfeer laten je zien hoe het station vroeger de poort naar de wereld was. Het zal je dan ook niet verbazen dat je hier ook je toegangskaartje voor Het Spoorwegmuseum bij nostalgische kassaluikjes moet bestellen. Maar dat hoefden wij niet tijdens onze reis omdat we op uitnodiging daar waren met een groep collega's van mijn lief,waar die dag alles tot in de puntjes verzorgd werd, we lunchten aan prachtig gedekte tafels op de perrons tussen de stoomtreinen.

Kan me voorstellen dat jullie je daar ook vermaakt hebben aan de foto's te zien en het enthousiaste verhaal te lezen.
Ben benieuwd waar de volgende reis naar toe gaat....

Veel plezier dan maar!!!
Lieve groeten,
Ger

Minimoek zei

O, wat leuk, prachtige foto's heerlijk die nostalgie ben er dol op!!

Zoete Kers zei

Heerlijk als je even in de tijd terug gaat! Mooie foto's.

Ans zei

Dit heb je erg leuk gedaan.
En wij reisden even met jullie mee.

Groetjes Ans

Ateljee de Kraal zei

Wij zijn er ook geweest, heerlijk terug in de tijd, en prachtige foto's,
groetjes

Chantal zei

Aha, daar had je me even beet!! Wat is dat mooi, het spoorwegmuseum.
Mijn man wil er ook graag heen. Ik dacht eerst dat het saai zou zijn, maar nu ik jouw foto's heb gezien, denk ik er anders over. Ik wist niet dat er zoveel nostalgie bij kwam kijken. Helemaal mijn ding!
Bedankt voor je tip.
Vriendelijke groeten,
Chantal