maandag 9 juli 2012

Tuinrondje op maandag

Vorige week hebben we genoten van het lekkere weer en bijna iedere dag in de tuin koffie gedronken en gegeten. Ineens viel me op - toen ik lekker aan de koffie zat - hoe blauw de lobelia's eigenlijk zijn. In de bloemenwereld komt de kleur blauw niet zo heel veel voor...
...maar deze zijn toch zeker echt blauw! In mei kreeg ik ze bij een actie van de supermarkt, als hele kleine plantjes. Ik heb me afgevraagd of ik de moeite wel zou nemen om de plantjes in potten te zetten omdat ze er zo klein en zielig uitzagen. Gelukkig heb ik het wel gedaan, want inmiddels zijn de kleine plantjes veranderd in blauwe wolken!

Fijne week allemaal!


7 opmerkingen:

creatie's and stuff by jenneke zei

Het ziet er zeker prachtig baluw uit en zijn flink groot dan geworden, mooie foto's hoor
lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

Rozen van Papier zei

De tuin ziet er leuk uit bij jou. Een vuurkorfje zie ik, wat leuk.Ja die lobelia's doen het goed in Nederland, bij mij meot ik ze in de schaduw zetten anders redden ze het niet. Maar die van jou zien er florisant uit, en een mooie kleur!
Fijne dag,

Janny

Gerry zei

Dit is inmiddels een mooie kleur blauw. De meeste lobelia is heel donkerblauw. Ze zijn mooi gegroeid en ze geven inderdaad mooie wolkjes bloemen.
Gneit ervan!

Lieve groet,
Gerry

Ans zei

Mooie tuinwandeling,Janny.
Ja,ik heb ze ook de blauwe lobelia.
Ik vind het zo'n dankbare bloeier.
En ze groeien inderdaad ontzettend hard.

Groetjes Ans

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Ziet er mooi uit, jullie tuin.

Lobelia is een dankbaar plantje met een prachtige blauwe kleur.
Dit jaar heb ik ze niet in onze tuin, als het pracht bij jou zie denk ik dat ik toch maar weer eens ga kijken of ze nog te koop zijn.

Fijne avond!

Lieve groet,

Loes

Created by Essie zei

Het ziet er heerlijk blauw uit.
en lobelia bloeien volop en dat blijft maar bloeien

Geniet ervan

Groetjes
Esther

Ateljee de Kraal zei

Ik heb er ook in de tuin en ze zijn prachtig en blijven heel lang bloeien.
Soms doet een beetje pokkon ze ook heel goed,
Leuk dat je mee doet aan de give away,
groetjes Hanneke