banner

maandag 16 juli 2012

Tuinrondje op maandag

Nu in de tuin: slakken, slakken en nog eens slakken... Ze houden erg van vocht en dat hebben we op dit moment genoeg! Het regent hier pijpestelen.
Het vochtige weer heeft ook wel voordelen, want gieten is nog steeds niet nodig en regendruppels op een hostablad zijn prachtig.
De druiven groeien heel erg goed met dit weer. Nu maar hopen dat de zon gaat schijnen, want anders zijn ze straks erg zuur.
In onze tuin staat een dennenboom en ieder jaar is het rond deze tijd gevaarlijk om onder de boom te zitten, want er vallen steeds dennenappels naar beneden. Laat onze zithoek precies onder de boom staan!
Ik moet nog iets bekennen. Veel foto's in deze blogpost zijn gemaakt door mijn zoon o.a. die van de slakken, dennenappel en hostablad.

6 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Wat een prachtige foto's !!

Gerry zei

Aan groei geen gebrek met dit weer. Ook de bomen en de struiken zijn zo vol en groen.
Als ze rijpen krijg je heerlijke druiven!
En je zoon maakte prachtige foto's van de slakken.
Als je op een troittoir of zo loopt moet je ook heel erg opletten dat je niet op de slakken gaat staan.
Fijne avond, Janny!

Lieve groet,
Gerry

Created by Essie zei

Mooie foto's ondanks het prut weer en ja de slakjes hebben het goed en heerlijk met dit weer.

Groetjes
Esther

Ans zei

Dan maakt je zoon prachtige foto's,Janny.
En wat doen je druiven het goed.

Groetjes Ans

Rozen van Papier zei

Erg leuk zo'n tuinrondje! En die slakken, haha hij heeft zelfs een gezichtje. Mooie planten heb je,

Groeten Janny

Ger zei

Fris en groen rondje door je tuin, tja......hoe kan het ook anders met die regen van de afgelopen dagen.

Maar ik ken ook nog de jaren dat in july veel planten en bloemen verbranden door de felle zon met extreme warmte.

Vraag me wel eens af of er in ons kikkerlandje ook een gulden midden weg is...

Je zoon kan goed overweg met de camera,leuk!!

Ik stond afgelopen week op het punt jou een mail te sturen met vraagje,was me aan het oriënteren om naar Ostfriesland te gaan,alle acco's die ik leuk vond waren vol in de tijd dat wij willen gaan of andere stonden mij niet aan omdat we iets karakteristieks willen,en had aan jou willen vragen of je leuk adresje weet.
Maar vandaag eindelijk iets leuks gevonden in Friedeburg,
http://www.landhotel-oltmanns.de/index.htm
en meteen geboekt.
In dat gedeelte van Duitsland waren wij nog niet eerder, heb er zin in.

Fijne avond en lieve groeten!!
Ger