maandag 13 augustus 2012

Tuinrondje op maandag

Op mijn tuinrondje was er weer genoeg te zien, kijk maar mee...
...dit is de witbloeiende eikenbladhortensia. Het blad van deze hortensia lijkt op dat van een eik. In het najaar krijgen de bladeren mooie herfstkleuren...
... de judaspenning heeft al zaad gemaakt. Door het zonlicht zie je de penningen (zaadjes) tussen de blaadjes zitten...
...de kaardenbol is stoer en stekelig. Je moet deze wel voorzichtig vast pakken. Kijk maar eens hoe de steel eruit ziet...
...ik heb het toch gewaagd om een paar kaardenbollen te plukken. Deze staan nu samen met een bloem van de eikenbladhortensia en een takje judaspenning (dat ik eerst gepeld heb), in een vaasje op dit mozaïekbord...
...dat ik zelf gemaakt heb met stukjes tegels en schelpen.


7 opmerkingen:

creatie's and stuff by jenneke zei

wat een prachtig bord heb je zelf gemaakt.mooi met het stukje erop
lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

Ger zei

Leuk, een zomersezeeschaal en een potje waarin ik al een klein beetje het najaar proef....

Fijne (blog)week en lieve groeten,
Ger

Rozen van Janny zei

Mooi tuinrondje weer, het mozaïek bordje vind ik ook heel erg leuk.

Groetjes Janny

Atelier Valerie © zei

Ik vond je tuinrondje best gezellig!
Leuk om de judaspenning terug te zien.
Als kind werden de buitenste blaadjes afgepeld en dan had je een mooi zilverkleurig blaadje, de takken werden dan in een vaas gezet.

Nog een fijne dag,
Liefs, Valerie ♥

Ans zei

Mooi tuinrondje,Janny.
En je hebt er een waar kunstwerkje van gemaakt,zo in de vaas met de schelpjes er bij,op het mooie
mozaikbord.

Groetjes Ans

Eefies day zei

Mooi om iedere keer die verandering in je tuin te zien, de bladeren kleuren al en andere bloemen bloeien, mooi hoor..
Je bord is prachtig, mooie kleuren en leuk met die schelpen erin.

Lieve groet,
♥Eefie

Gerry zei

Weer een gezellig tuinrondje Janny!
En wat een mooi bord heb je gemaakt. De kleurtjes schakeren ook zo mooi.
Geniet een mooie week!

LIeve groet,
Gerry