woensdag 12 september 2012

Fleur en kleur op woensdag


Rozen verwelken, bloemen vergaan...
Uit verwelkte bossen bloemen en bloemstukken heb ik rozen bewaard in verschillende kleuren en maten, die een beetje mooi indroogden. Door het indrogen zijn het mooie zachte poedertinten geworden.
Toen ik uiteindelijk genoeg verzameld had, heb ik deze krans gemaakt. Zelfs het appelblad komt uit een bos bloemen, die ik te lang had laten staan. Het is een beetje wit uitgeslagen, maar het past er wel bij.
Het is een alleen-kijken-en-aanraken-niet krans geworden, want gedroogde bloemen zijn erg breekbaar.
De krans ligt in een oude waskom op een stoeltje dat net als de krans vergane glorie is. Wat het ook is - vergaan of verwelkt - het geeft een brocante sfeertje! 

Kijk voor meer 
fleur & kleur 





14 opmerkingen:

Irena zei

wat een leuk idee,en mooi ook nog,ga ik ook doen,groetjes irena

Krek wak wou zei

wat een super leuk idee! Ik gooi oude roosjes weg maar ze zijn idd prachtig voor in een krans! Heel mooi gemaakt!
Fijne dag en groetjes van Nicole

Christien zei

Prachtig om zo nog even wat langer van de bloemen te kunnen genieten.

groetjes Christien

creatie's and stuff by jenneke zei

wat enorm mooi heb je dat gemaakt zeg
lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

bleudelavandou zei

Prachtige krans en leuk idee om ingedroogde rozen te verwerken.

Welke blad gebruikte je - appelblad??

Liefs
Marieke

Zaanse Zolder zei

Wat geweldig !!!

Atelier Valerie © zei

Mooi gedaan en precies al in de stijl van de herfstkleuren!
Lieve groeten, Valerie ♥

Gerry zei

...Maar mijn liefde voor jou...blijft eeuwig bestaan!
Wat een prachtige krans Janny. En zulke mooie kleuren. Dat is echt genieten als het dan zo mooi uitpakt.
Fijne dag!

Lieve groet,
Gerry

Ans zei

Erg mooi gemaakt,zeg.
En wat een heerlijke kleurtjes.

Groetjes Ans

KnutselMar zei

prachtig! Niet alleen het droogboeket op zich, maar zeker ook de foto's die je zo mooi bewerkt hebt! Kun je erg leuke fotokaarten van maken :)

Petra zei

Vergaan of niet hij is prachtig en dus gewoon niet meer aankomen. Leuk idee om al je rozen uit een boeket te drogen hij is echt geweldig mooi. Geneit van je dag,

Groetjes Petra.

Janny zei

Prachtig zeg!

Mirjam zei

Maar dit is wel heeeeel mooie vergane glorie!
Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Ina zei

wauw wat mooi ! Ik heb de leesbril er voor opgedaan ! Ziet er heel mooi uit. Enne ik heb je eindelijk in mijn blog-leeslijst staan.. dat lukte tot voor kort niet. Nu wel. is het wat eenvoudiger je te bezoeken. Zeker ook weer druk met de kinderfeestjes ? groetjes ina