banner

zaterdag 6 oktober 2012

Pompoenen en kalebassen

De regen komt hier met bakken uit de lucht! Het is echt herfst. Daarom wat warme herfstkleuren op een bord: kalebassen in allerlei soorten en maten met een (verdwaalde) hippe pompoen. De hippe pompoen maakte Tessa als voorbeeld voor een kinderworkshop. We hebben er ook een knutselpakket van in de webwinkel. Leuk voor een kinderfeestje, maar ook leuk om te maken op een regenachtige dag in de herfstvakantie.
Nog meer pompoenen en kalebassen! Dit kwam ik tegen bij een klein hotel in Duitsland. 

Fijn weekend allemaal!

8 opmerkingen:

Petra zei

Heerlijk hè al die mooie herfst kleuren, en hier regent het ook pijpenstelen dus binnen maar gezellig maken net als jij. Voor jou ook een goed weekend, groetjes Petra.

Mirjam zei

Hallo Janny,
Wat een heerlijke kleurige herfstplaatjes. Zo mag ik het wel graag zien. Dat grijze en natte buiten, daar heb ik mijn buik al weer van vol hoor.
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Ger zei

Hoi Janny,

Voor kinder knutsels en workshops zal de fleurige pompoen vast een gewild item zijn in deze tijd van het jaar.

Het viel mij ook al op in duitsland dat er veel tierelantijntjes van stof,vilt,tule,kunstbloemetjes gebruikt worden om de zaak op te vrolijken,ik moet eerlijk zeggen dat het niet zó mijn ding is.
Het hotel waar wij onlangs verbleven was dagen lang versierd met slingers van plastic vlaggetjes in vele kleuren omdat er in het dorp Schützenfest was,wat was ik blij dat ik mijn foto's al gemaakt had van de mooi sfeervolle buitengevel met dikke lindebomen uit 1804.
Want die uitbundige slingers pasten in mijn optiek niet bij het geheel van historische landhotel.

Fijn weekeind met of zonder regen!!!
Lieve groeten,
Ger

creatie's and stuff by jenneke zei

dat heeft je dochter prachtig gemaakt ♥ en toont ook reuze gezellig bij de rest, mooie foto's
lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl

Crea Annemieke zei

Ha Janny,

Leuk idee om zo een pompoen te maken. Weer eens wat anders!

Mooie blog heb je hoor!
A n n e m i e k e

Eefies day zei

Heel ergleuk hoor, de sfeer is helemaal goed.
Ik heb pas voor op school bladeren en paddenstoelen gemaakt, maar op kalebassen was ik nog niet gekomen...leuk idee.
De vliegers van de laatste foto heb ik ooit ook in Duitsland gekocht, ze zijn daar heel uitvoerig met kalebassen en andere versieringen bezig in de herfst, allemaal heel kleurrijk.

♥Eefie

Ans zei

Wat een heerlijke herfstkleuren bij elkaar.

Ik wens je een fijn weekend
Groetjes Ans

Gerry zei

De pompoenen zijn zo leuk en geven zoveel sfeer. De handgemaakte zijn ook heel leuk!

Lieve groet,
Gerry