woensdag 9 januari 2013

Onderweg in januari

Dit zag ik onderweg allemaal,
toen ik vlak bij huis een rondje liep:

een blauwe, maar bewolkte lucht
nog kale bomen, maar een bloeiende wintersneeuwbal
een haas, die op z'n gemak in het weiland zit
 riet aan de slootkant...
een lucht die per minuut van gedaante lijkt te wisselen...
een buiten zijn oevers getreden rivier*:
kribben, uiterwaarden en bomen die onder water staan
watervogels die zich met z'n allen
op een klein eilandje hebben gepropt...

...en dat allemaal in één uur tijd!

* dat rondje liep ik vorige week al en inmiddels is het water gezakt!

7 opmerkingen:

creatie's and stuff by jenneke zei

wow in 1 uur tijd en zoveel mega verschillende foto's om van te genieten zeg

lieve groet jenneke

Gerry zei

Wat een heerlijke wandeling. Dat vind ik het mooie van de herfst en winter, dat er zoveel weersomstandigheden zijn, prachtige wolkenwisselingen. Het hoge water vind ik altijd indrukwekkend.
En bij mij heeft het de hele dag tot ver in de middag geregend.
Het is wel jammer dat het steeds zo donker is, want binnen valt bijna niet te fotograferen.

Lieve groet,
Gerry

Ans van Ispelen zei

Dat is een heel mooi rondje,Janny.

Groetjes Ans

Ellen van Vuuren zei

Jah.. je moet het ook wel willen zien. mooi !!

Kom Achterom zei

ooh wat mooi!! zo bijzonder en dat zo dicht bij huis! Het blijven kleine wondertjes dit is puur genieten!!
fijne avond
Yolanda

Homemade Home zei

Prachtige foto's Janny. En luchten zijn altijd mooi om naar te kijken.
Fijne avond groetjes Nelly

Mirjam zei

Hallo Janny,
Zo te zien heb je heel erg van je wandeling genoten. En wat een mooie foto's heb je genomen. Fijn dat wij op deze manier even met je mee mochten wandelen...
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam